17. juni 2011

Fersk tagliatelle med Salvie

Kapteinen er ute på reise, ungdommen er i Oslo, for å se på VG-lista topp 20. Kjøkkenet ligger til rette for det jeg måtte ønske meg, bare mitt 😊
Når jeg er hjemme alene liker jeg å lage mat typisk for kokker, lange timer på kjøkkenet og natta før du er ferdig. Det erviltig at retten er rask, enkel og har rene klare smaker. Dette er en av de rettene som melder seg om våren,for min del, når det begynner å spire og gro ute av den fantastiske salvien.

  • 2 ss smør
  • olivelolje 
  • Generøst med fersk hakket salvie
  • tagliatelle nok til en person
  • parmesan
  • nykvernet sort pepper

Smelt smøret i en panne. Legg i generøst med hakket Salvie. Hell på olivenolje og la det stå og putre mens pastaen koker. Når pastaen er ferdigkokt heller du den over i panna, riv over rikelig med parmesan og nykvernet svart pepper!
 

Vel bekomme!

Ingen kommentarer:

Norges beste eplekake, med rørosrømme.

Deilige kaker og desserter med eple smaker godt - året rundt. Men det er nå de smaker best, når de er i sesong. Det er lov å si at norske ...

De mest populære innleggene