1. september 2012

Tomat & Mozzarella Tårn





Til dette tårnet trenger du: 

  • Ferske tomater
  • Fersk Mozzarella
  • Fersk basilicum
  • God olivenolje
  • Havsalt
  • God Balsamico eddik



 



Nyplukkede tomater fra Århus andelsgård




Disse Møøzzarellaene fant jeg på Mersmak i Skien




 Kutt tomatene i 4-5 mm store skiver. Kutt mozarella i like store skiver. Til et tårn trenger du tre av hver.
Grovhakk basilikum, spar noen blad til pynt.




Hell olivenolje over tårnet fra toppen så det renner ned på sidene. Dryss på litt havsalt på tårnet og litt i oljen på tallerkenen. 

Gjør det samme med basilikumen.

Ha noen dråper balsamico i oljen på tallerkenen, ikke formye, den skal ikke dominere smakene.

Pynt med basilikum.



Server med masse ferskt brød for å få med all oljen.

Vel bekomme!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var inspirerende!

Sylvia sa...

Heisann
Dette så jammen både godt og flott ut!!!!
Fikk ikke med meg Mersmak i år, men har vært der de 2 forrige årene. men jeg hørte at folk måtte stå i laaaaange køer i år, sukk! Ikke noe for meg som har tålmodighet lik null!!!
ps: du må ha dato på innleggene dine (viktig, vettu ;) )

Evas kjøkken sa...

Takk!
Det var utrolig mye mennesker der ja :) Men jeg var der veldig tidlig på lørdag, tror jeg slapp unna det verste! :)
Dato, ja, Sylvia... Tror jeg kommer ned til deg og får et lite kurs på akkurat det! :D

Norges beste eplekake, med rørosrømme.

Deilige kaker og desserter med eple smaker godt - året rundt. Men det er nå de smaker best, når de er i sesong. Det er lov å si at norske ...

De mest populære innleggene