24. januar 2012

Lavkarbo-brød




Dette er et saftig, velsmakende og godt brød. Spesielt egnet for de som ikke tåler hvitt mel. Et brød som stabiliserer blodsukkeret og gir en metthetsfølelse som varer.



Til ett brød trenger du:
4 egg
6 dl hvetekli, jeg har noen ganger brukt havrekli men da blir det mer kompakt
1,5 dl rømme, jeg har flere ganger brukt Gresk Yougurt og det funker helt greit
1 dl solsikkefrø
1 dl sesamfrø
4 ss linfrø
1,5 ts bakepulver
1 ts salt
3 ss rapsolje

Visp eggene i en bakebolle og tilsett resten av ingrediensene.
Stekes i en smurt brødforrm eller en brødform kledd med bakepapir på 180 grader i 50 minutter på nederste rille.







Velbekomme!

2 kommentarer:

Skogkjerring sa...

Dette har jeg faktisk fått oppskrift fra av noen andre- tro oppskrift var litt annerledes...men jeg har veldig lyst å prøve det snart. Nå blir det lukus problem med to oppskrifter å prøve...hehehe...

Evas kjøkken sa...

Ja, det er luksus :) Det er bare jeg som spiser dette brødet hos oss så jeg skjærer det i skiver og fryser de. Så tar jeg ut av fryseren og tiner de over natten eller tar ut av fryseren og rett opp i tosteren! :)

Norges beste eplekake, med rørosrømme.

Deilige kaker og desserter med eple smaker godt - året rundt. Men det er nå de smaker best, når de er i sesong. Det er lov å si at norske ...

De mest populære innleggene